Christine le Duc x Social Friendz: #MyPleasure Campagne

Mannen durven in bed veel meer voor hun eigen plezier op te komen dan vrouwen, blijkt uit een recent onderzoek van erotiekbedrijf Christine le Duc. Een opvallend, maar niet per se verrassend, resultaat. Om het taboe te verbreken en het seksueel genot van vrouwen bespreekbaar te maken, ging Christine le Duc de samenwerking met Social Friendz aan. Aan de hand van deze doelstelling, creëerde Social Friendz het concept #MyPleasure.

Om Christine le Duc’s #MyPleasure campagne te steunen, maakten zeven influencers content voor de erotische winkelketen. Hierbij plaatsten zij de oproep dat vrouwen voor hun eigen genot moeten opkomen en dat Christine le Duc hen daarbij helpt. Via een story, gekoppeld aan de hashtag #ClDConfessions, bracht elke influencer het gesprek op gang en achterhaalden zij wat vrouwen missen in bed. Christine le Duc nodigde de influencers uit voor de zintuigenworkshop, waar de content creators zelf ervaarden hoe zij hun eigen genot een boost kunnen geven. De campagne werd afgesloten met een winactie op Valentijnsdag.

Lifestyle influencer en feminist Noor greep de dag van de liefde aan om de vrouwelijke seksbeleving onder de aandacht te brengen. “De meeste scheldwoorden die we gebruiken tegen meisjes zijn negatieve uitingen voor een seksueel actieve vrouw (slet, hoer, enz.), terwijl je nauwelijks kunt nadenken over negatieve uitingen voor een seksueel actieve man”, schrijft ze. “In 2019 kunnen meisjes genieten van seks en zijn ze nog steeds respectvol.”

Resultaten

Het doel van de campagne was om aandacht te creëren voor het belang van het seksueel genot van vrouwen en de zichtbaarheid van Christine le Duc te vergroten. De campagne heeft uiteindelijk ruim 113.000 mensen bereikt en de content is meer dan 178.000 keer bekeken. Daarnaast genereerde de campagne duizenden clicks naar @christineleduc_.  De juiste influencermatch leverde maar liefst 52% extra gratis content op.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Lisa Slootman (@lisaslootman) op