Sport 2000 x Social Friendz: #Sport2000xAdidas Giveaway

Social Friendz sloeg de handen ineen met SPORT 2000 om een campagne te ontwikkelen voor de trendy sportartikelen die de Europese sportwinkelketen verkoopt. Het is tijd om calorieën in stijl te verbranden met de nieuwste aanwinst uit het brede assortiment van SPORT 2000, de Adidas Statement-collectie.

Voor de campagne kozen we een selecte groep sportliefhebbers die allemaal een actieve leefstijl volgen. Van een triatleet tot een fitmom—elke influencer gaf hun workout een boost in het driedelige sportsetje dat onderdeel is van de Adidas Statement-collectie, bestaande uit een elegante sportbeha, kleurrijke legging en bijpassende jack. Niet alleen paste de content goed bij het energieke karakter van SPORT 2000, ook waren de influencers gemotiveerd om meer beeldmateriaal te creëren in de vorm van gratis Instagram Stories.

#Sport2000xAdidas

De campagne werd gekoppeld aan de hashtag #Sport2000xAdidas en was gericht op een giveaway, met als doel de online zichtbaarheid van de sportshop te vergroten. De influencers mochten via een Instagram-post hetzelfde driedelige sportsetje aan een van hun volgers weggeven. Voorwaarden waren dat deelnemers @sport2000nederland moesten volgen en een reactie plaatsten. Voor SPORT 2000 leverde dit in een week tijd een stijging van 10% in het volgersaantal op. De campagne behaalde een engagement rate van 6%, boven het gemiddelde van 3%.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Maartje ~ Vegan Triathlete (@maartjemariacom) op