Vanaf nu kun je IGTV ook inzetten op je Instagram-feed

Hoeveel IGTV begon als een los videoplatform binnen Instagram, raakt het steeds nauwer geïntegreerd met de app zelf. Instagram maakt het nu namelijk mogelijk om je IGTV-video als post op je feed te plaatsen.

Vorig jaar lanceerde Instagram het eigen videoplatform om content creators langere video’s te laten uploaden, die niet gelimiteerd zijn tot 60 seconden — de maximale lengte van video’s op Instagram. Sindsdien maakt IGTV het voor content creators mogelijk om speciaal voor de smartphone verticale video’s toe te voegen met een lengte tot 60 minuten. IGTV is alleen toegangelijk via de speciale knop op de app en video’s verschenen voorheen alleen op het platform zelf en later ook in de explore-tab. Instagram brengt daar nu verandering in en laat je sinds kort ook IGTV-video’s op je tijdlijn zien. Side note: je zult alleen video’s zien van de accounts die je volgt.

Dit maakt het voor content creators mogelijk om langere video’s op IGTV rechtstreeks vanuit hun eigen account te promoten. Zij kunnen 60 seconden van de video op hun feed delen wanneer zij een nieuwe IGTV-video uploaden. De video ziet er op je feed hetzelfde uit als een gewone Instagram-video, maar wordt gescheiden door een eigen tag. De video dient tevens als preview van de gehele video. Je kunt vervolgens vanuit je feed tikken om de volledige video in IGTV te bekijken.

Benieuwd hoe je video-content kunt inzetten voor je eigen Instagram-account? Dat lees je hier!

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Roxanne Sophia Kwant 📸⚡️🔥 (@roxannekwant) op