Zuiderzeemuseum x Social Friendz: Een magische wandelroute door Enkhuizen

Waar het Zuiderzeemuseum in 2017 nog de legende van het Vrouwtje van Stavoren tot leven bracht, stonden afgelopen december en begin januari in het teken van de Motketel van Schokland. Na een succesvolle eerste editie weet het Zuiderzeemuseum wederom de Zuiderzeelegende op een magische wijze te presteren. Vanuit dit succes vloeit het doel van deze campagne voort: meer bezoekers trekken naar de tweede editie van het lichtspektakel. Hoe? Door middel van meer zichtbaarheid op social media.

Inmiddels komt het Zuiderzeemuseum al twee jaar met een indrukwekkende wandelroute door de sfeervolle straatjes van Enkhuizen. Voor de campagne werkten we samen met het cultuurhistorisch museum om meer bekendheid te creëren voor dit unieke winterevenement. Wij selecteerden een zestal family influencers die goed pasten bij het uitje—onder wie een paar al groot fan zijn het Zuiderzeemuseum—en nodigden hen uit voor de officiële openingsavond van Zuiderzeelicht 2018 om vervolgens content hiervan te delen op social media. De focus lag onder andere op de openingsdata van het event, met een rechtstreekse link naar de website voor de kaartverkoop in de bio of post zelf.

Resultaten

Sinds de openingsavond van de tweede editie geeft het Zuiderzeemuseum aan dat het evenement ‘verrassende’ bezoekersaantallen heeft opgeleverd. Daarbij noemt het museum dat sociale media bij hebben gedragen aan de snelle toename in het aantal boekingen voor de ‘eindejaarsknaller’. De campagne heeft uiteindelijk 13.790 mensen bereikt en de content is meer dan 25.000 keer bekeken. De juiste influencermatch leverde maar liefst 32,5% extra gratis content op.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Lot Keckeis 🌿 – Dailylot.nl (@lotkeckeis) op